Er du en start up virksomhed, der er kreativ og udvikler produkter, vil du nok have brugt alle dine vågne timer på dette spændende og udfordrende arbejde. Det er i sig selv en bedrift at udvikle nye produkter, der er unikke i layout, indhold og matcher et behov i markedet hos kunderne. Derfor er dette alle anstrengelserne, der går til dette, og du har måske ikke lagt lige så meget vægt på online markedsføring eller tænkt over, at produktet snart skal lanceres, promoveres og sælges. Hele markedsføringsdelen er der også andre professionelle eksperter, der bruger alle deres vågne timer på, så hvorfor ikke lade et webbureau stå for dette? Her gennemgår vi online markedsføring for start ups og begyndere ud i det digitale univers, så I bliver bedre klædt på til at kunne få jeres fine og unikke produkter over den digitale disk. 

Hjemmesiden er dit online visitkort

En hjemmeside kan virke lidt overflødig for nogle, der udvikler produkter som keramik, kunst, tæpper, retro møbler etc, hvis disse bliver solgt på markeder og i fysiske butikker. Men her kommer den digitale dimension alligevel ind over, fordi der sikkert kommer et tidspunkt, hvor du gerne vil udvide dine produktsortimenter, udvide din kundekreds og udvide rent geografisk, og her er der langt større potentiale i en online hjemmeside, der taler til kunder på tværs af tid og sted. Hvis du for eksempel gerne vil nå nogle målgrupper i andre dele af Danmark eller i udlandet, vil en hjemmeside, der er brugervenlig og matcher dit brand og dine produkter layoutmæssigt, være essentielt for at dine kunder finder dig, og ser dig som troværdig og unik i forhold til konkurrenterne. Her kan et webbureau hjælpe dig med at udvikle og lancere en unik hjemmeside, der giver et helhedsmæssigt indtryk af dig og dine produkter, og som i sidste ende gerne skal føre til, at de vælger at konvertere hos netop dig. 

SEO er super 

Hvad er SEO, som er på alles læber? Det står for search engine optimization og på dansk er der tale om søgemaskineoptimering. Det betyder, at du finder ud af, i samarbejde med webbureauet, hvilke søgeord, søgesætninger og søgespørgsmål, som dine potentielle kunder typisk søger på, når de søger efter din slags produkter, services eller aktiviteter på søgemaskinerne. Har du integreret disse søgeord i dine webtekster, så har du en langt større chance for, at du kommer højere op i søgeresultaterne og dermed bliver set. Det er din vej ind til dine næste mange kunder, og pøj med det!